SEA en SEO: verbeter de vindbaarheid van jouw website
Capica kan op verschillende manieren hulp bieden bij het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website. We kunnen je advies en uitleg geven, waar je vervolgens zelf mee aan de slag kunt. Maar je kunt er ook voor kiezen om bepaalde aanbevelingen door ons te laten uitvoeren. Lees hier meer over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van SEA en SEO.
SEA - Zoekmachine adverteren
Bij SEA (Search Engine Advertising) gaat het om betaalde advertenties die je tegenkomt in de zoekresultaten in Google. Je kunt dit opzetten door een campagne aan te maken in Google Ads, en hier een gewenst budget voor in te stellen. Je kunt bijvoorbeeld een campagne opstellen voor jouw merknaam of voor jouw producten en diensten.
Wil je graag een nieuwe SEA campagne opzetten? Wij maken voor jou een plan van aanpak voor een Google Ads campagne, waarbij we o.a. de opzet maken voor de campagnestructuur, advertentiegroepen, zoekwoorden, targeting, extensies en advertenties. Ook kunnen we een schatting geven van het benodigd budget en het zoekvolume dat de campagne oplevert. Vervolgens kun je er voor kiezen om de campagne zelf op te zetten in Google Ads, of dit door ons te laten doen. Mocht je nog geen Google Ads account hebben, kunnen wij je daar uiteraard ook bij helpen.
Heb je al SEA campagnes voor jouw website en ben je benieuwd hoe deze verder geoptimaliseerd kunnen worden? Dan kunnen wij een Google Ads account review voor je doen. We doen een analyse van jouw bestaande campagnes met aanbevelingen waaronder het analyseren van de zoekwoorden, kwaliteitsscore, advertenties, extensies, targeting en campagne instellingen. Daarnaast kunnen wij aanbevelingen doen over bijvoorbeeld een nieuwe campagne die aantrekkelijk zou zijn voor jouw organisatie.
SEO - Zoekmachine optimalisatie
Bij SEO (Search Engine Optimization) gaat om het beter vindbaar maken van je website in de organische (ofwel gratis) zoekresultaten in Google. Google heeft ontelbaar veel algoritmes, waarmee zij bepalen welke websites waardevolle informatie bevatten en bovenaan komen in de zoekresultaten. Capica kan je hierbij helpen door verschillende technieken toe te passen.
Door het inrichten van Metadata kun je bepalen hoe de organische zoekresultaten van jouw website eruitzien, dus wat men te zien krijgt als hij in Google zoekt naar jouw website. Het is belangrijk om dit in te richten zodat je hier duidelijke en aantrekkelijke teksten in kunt verwerken en er een call-to-action aan kunt toevoegen. In het Capica CMS kun je dit eenvoudig instellen. Wij leggen je graag uit hoe je dit kunt doen, en waar je dan op moet letten.
Via welke zoekwoorden komt men op jouw website terecht? Door middel van een zoekwoordenonderzoek kun je hier inzicht in krijgen, en kun je hier vervolgstappen op nemen. Komen de zoekwoorden overeen met de zoekwoorden waar jij op gevonden wil worden? Zo niet, dan is het goed om bijvoorbeeld de content van je website te analyseren, of het verlies van zoekverkeer op te vangen met een betaalde SEA-campagne. Wij kunnen je advies en uitleg geven hoe je zelf inzicht kunt krijgen in de zoekwoorden waar jouw website op gevonden wordt. Of je kunt ervoor kiezen om het zoekwoordenonderzoek door ons uit te laten voeren.
Wanneer je stuurt op een betere vindbaarheid van jouw website, is het ook belangrijk om te weten wat er gebeurt als men op jouw website terecht komt. Hoe presteert jouw website? Welke pagina's worden goed bekeken, en welke minder? Welke acties worden er uitgevoerd op jouw website? Via welke kanalen en welke apparaten komt men op de website? Wij kunnen je helpen bij het optimaliseren van jouw Google Analytics account, en het verkrijgen van rapportages met betrekking tot de prestaties van jouw website. Ook hierin kunnen wij advies geven waar je zelf mee aan de slag kunt, of je kunt ons de rapportage voor je laten opstellen.
Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op.
* contactelement *